Outlook Express - nejde odosielať pošta

Zberný kôš správ, ktoré nemajú súvis s témami
Zamknuté
Richard2966

Outlook Express - nejde odosielať pošta

Príspevok od užívateľa Richard2966 » 3. Februára 2007, 13:51

Dobrý deň.
Nejde mi posielanie cez szm. Ako server na odchádzajúcu poštu som zvolil smtp.szm.sk. Prijmať poštu mi ide. Neviete mi prosím poradiť, kde robím chybu, prípadne, či sú potrebné ďalšie nastavenia

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 3. Februára 2007, 15:38

Upravujem názov témy a presúvam do časti Odveci. Pýtate sa v časti venovanej Thunderbirdu na používanie programu Outlook Express.
admin SME.sk

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 3. Februára 2007, 15:52

Toto je obsah Pomocníka na mail.szm.com:

Nastavenie POP3/IMAP klienta
Na to aby bol váš POP3/IMAP klient schopný spojiť sa so servermi SZM.co a sťahovať z nich dáta je ptorebné, aby ste si v tomto programe pridali a nastavili nové konto. Nakoľko takýchto programov je veľmi veľa (a v rôznych jazykoch) nie je možné napísať presný postup ako na to.
Základom je nájsť, kde sa pridávajú nové kontá. V Outlook Expresse je to v hornom menu "Nástroje - Účty", alebo "Nástroje - Kontá" V Outlook Expresse (nakoľko podporuje rôzne druhy) je potrebné zvoliť "Pridať - pošta", aby bolo jasné, že chcete pridať poštové konto. V ďalších nastaveniach je nutné nastaviť nasledujúce parametre (všetko ostatné nechajte pôvodne):
Typ konta (POP3/IMAP): udajte podľa toho, ako chcete, aby sa klient správal, viď. popis princípu činnosti "POP3", "IMAP"
Zobrazované meno: napíšte meno, ktoré chcete, aby sa zobrazovalo príjemcom vašich správ
Meno (login): pokiaľ je váš mail nieco@szm.sk, nieco@szm.com, alebo nieco@chatpoint.sk udajte len "nieco" (bez uvodzoviek). Pokiaľ máte mail s vlastnou doménou udajte celý mail napr. "janko@novotny.sk" (bez uvodzoviek).
Heslo: udajte presné heslo (väčšinou pre kontrolu 2x), pričom dajte pozor na zapnutý CAPS LOCK (a omylom písanie veľkými písmenami), alebo na zapnutú regionálnu klávesnicu a písanie diakritických písmen miesto čísel
Zapamätať heslo: odporúča sa zaškrtnút inak ho budete musieť písať pri každom znovunačítaní mailov
Server prichádzajúcej pošty: pop3.szm.com
Server odchádzajúcej pošty: smtp.szm.com
Server požaduje overenie: túto voľbu zaškrtnite, inak konto nebude funkčné
Zachovať na serveri kópiu správy: nastavte podľa vlastného uváženia, bližší popis pri popise POP3
Voľby, ktoré tu nie sú spomenuté ponechajte nastavené v pôvodnom stave! Určite nemeňte čísla portov, alebo nastavenia SSL.

Problémy s prijímaním a posielaním správ cez POP3/IMAP
POZOR! POP3/IMAP je súčasťou platených služieb Bonus (neplatí pre užívateľov s vlastnou doménou). Nefunkčnosť môže byť spôsobená tým, že tieto služby vôbec nemáte aktivované.
Pokiaľ máte správne nastavený POP3/IMAP klient viď. "Nastavenie POP3/IMAP klienta", je funkčné pripojenie k internetu a vidíte server pop3.szm.com (nie je blokovaný inou stranou), potom vám musí fungovať minimálne prijímanie správ (posielanie nemusí). Ak nefunguje hľadajte problém v nastavení klienta. Pokiaľ sa jedná o dočasnú nefunkčnosť a ste si istý dobrým nastavením klienta, skúste počkať. Je možné, že došlo k poruche na serveroch SZM.com. Pokiaľ vám funguje prijímanie správ avšak nefunguje odosielanie urobte test, či vidíte server smtp.szm.com na odosielanie správ. Servery na odosielanie správ sú lokálnymi internet providermi často blokované, nakoľko majú dojem, že takto zamedzia šíreniu vírusov a pod. (lebo majú dojem, že za všetko môžu vždy tí iní a naj možnosť je preto zablokovať ich). V takýchto prípadoch váš lokálny internet provider určite prevádzkuje náhradný server na posielanie mailov. Jeho názov je väčšinou smtp.menoprovidera.sk.

Test na funkčnosť internetu:
Zapnite Explorer a chodťe na vám známe stránky...

Test na pop3.szm.com (ak nefunguje prijímanie pošty):
V menu "Start" na dolnej lište zvoľte voľbu "Spustiť" (podľa verzie Windowsu a jazyku sa môže táto voľba volať inak). Do políčka napíšte "cmd" (bez uvodzoviek). Otvorí sa čierne okno do ktorého napíšte: "telnet pop3.szm.com 110" Pokiaľ sa po chvíli objaví nápis "+OK Hello there." je vaše pripojenie k serveru SZM.com funkčné. Ak vám teda prijímanie pošty nefunguje problém je 100% v nastavení POP3/IMAP klienta, alebo je vaše konto blokované. Pokiaľ chcete zistiť či je vaše konto blokované pozrite si "blokované konto". Pokiaľ pripojenie nie je funkčné, je buď server SZM.com dočasne nefunkčný (veľmi malá pravedpodobnosť), alebo je server SZM.com je lokálnym providerom blokovaný (veľmi malá pravdepodobnosť).

Test na smtp.szm.com (ak nefunguje posielanie pošty):
V menu "Start" na dolnej lište zvoľte voľbu "Spustiť" (podľa verzie Windowsu a jazyku sa môže táto voľba volať inak). Do políčka napíšte "cmd" (bez uvodzoviek). Otvorí sa čierne okno do ktorého napíšte: "telnet smtp.szm.com 25" Pokiaľ sa po chvíli objaví nápis začínajúci na "220 SMTP" je vaše pripojenie k serveru SZM.com funkčné. Ak vám teda posielanie pošty nefunguje problém je 100% v nastavení POP3/IMAP klienta, alebo je vaše konto blokované. Pokiaľ chcete zistiť či je vaše konto blokované pozrite si "blokované konto".
Pokiaľ pripojenie nie je funkčné, je buď server SZM.com dočasne nefunkčný (veľmi malá pravedpodobnosť), alebo je blokovaný lokálnym providerom a treba použiť pre posielanie správ náhradný server väčšinou smtp.menoprovidera.sk.
admin SME.sk

Zamknuté