Potvrdenie doručenia

Fórum o e-mailovom klientovi Mozilla Thunderbird
Zamknuté
pb
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 6. Októbra 2006, 21:23

Potvrdenie doručenia

Príspevok od užívateľa pb » 16. Októbra 2006, 10:58

Prosím Vás je v TB možné aby chodil výpis že mail bol doručený na mail server (v prípade že som zadal zlú adresu aby sa vrátilo že sa nedalo doručiť) nemyslím potvrdenie o prečítaní?

Ďakujem

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 16. Októbra 2006, 11:06

Podľa môjho názoru každá e-mailová správa odoslaná na neplatnú adresu alebo z iného dôvodu nedoručená do e-mailovej schránky (napríklad, ak je schránka plná) sa musí z princípu vrátiť. To Thunderbird neovplyvní. Je to vec poštového servera, či to oznámi spätným zaslaním.
admin SME.sk

pb
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 6. Októbra 2006, 21:23

Príspevok od užívateľa pb » 16. Októbra 2006, 11:10

Ja som doteraz používal program The Bat! a ten túto funkciu mal.

pb
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 6. Októbra 2006, 21:23

Príspevok od užívateľa pb » 16. Októbra 2006, 11:34

Som skúšal poslať mail na zlú adresu a nič sa mi nevrátilo.
Treba to nie kde nastaviť?

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 16. Októbra 2006, 11:41

Môžete mi takú adresu poslať súkromnou správou?
Minule som si kvôli testovaniu The Bat! nainštaloval, tak sa do neho môžem pozrieť. Ale stále uvažujem po svojom, tak ako som si doteraz myslel, že to funguje – proste keď odošlem e-mail na neplatnú adresu, vráti sa mi. A je jedno aký poštový program používam.
admin SME.sk

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 16. Októbra 2006, 12:35

Ďakujem za adresu.
Je to tak,ako som hovoril. Ide o funkciu poštového servera, cez ktorý posielate poštu. Poslal som z Thunderbirdu e-mail na tú neplatnú adresu a okamžite sa mi vrátila. Môj poštový server SMTP ju vrátil do 10 sekúnd s oznámením Unrouteable address.
V Thunderbirde netreba nič nastavovať. Obráťte sa na poskytovateľa servera SMTP.
admin SME.sk

pb
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 6. Októbra 2006, 21:23

Príspevok od užívateľa pb » 16. Októbra 2006, 12:38

ďakujem

t0mit0

Upresnenie

Príspevok od užívateľa t0mit0 » 18. Októbra 2006, 01:38

Aby som trosku upresnil, nejde o funkciu SMTP ale praveze o funkciu POP3 servera - teda server adresata. Ak prijimatel pouziva tzv. mailovy kos, ziadna posta, hoci nezmyselna, sa uz naspat nevrati.

t0mit0

Este nieco som zabudol...

Príspevok od užívateľa t0mit0 » 18. Októbra 2006, 01:50

Teraz som si vsimol, ze ty si sa pytal na inu funkciu, a sice na potvrdenie dorucenia do schranky. Toto je sice opat funkcia POP3 servera, ale musi ju podporovat aj mailovy klient, co TB ale nerobi - v tomto si mal pravdu. TB vklada do hlavicky len ziadost o potvrdenie precitania (Disposition-Notification-To) ale nie ziadost o dorucenku (X-Confirm-Delivery). Aj ked tieto dorucenky nemaju nejak prilis velky vyznam, mozno by stalo za zvazenie navrhnut vyvojarom tuto funkciu doplnit...

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 18. Októbra 2006, 02:03

Vďaka za upresnenie. Aby sme boli úplne presní, tak som to myslel takto:
1.
Mám na doméne kôš, to znamená, že je možné napísať adresu v tvare hocičo@domena.com a e-mail bude doručený na hlavného adresáta tohto koša. Vtedy to samozrejme nie je nezmyselná adresa a nemá sa čo vracať.
2.
Ak napíšem adresu vymyslena@zoznam.sk a meno vymyslena neexistuje, vráti mi správu Mailer-Daemon@smtp.hosting.com (pretože to odmietol zoznam.sk).
3.
Nezmyselnou adresou som myslel vymyslenú doménu. Ak na na takú adresu pošlem e-mail, vráti mi ho Mailer-Daemon@smtp.hosting.com (pretože doména neexistuje).

Ten, čo sa pýtal, mi uviedol súkromnou správou vymyslenú adresu, ktorej doména vôbec neexistuje. Teda ju vrátil môj server SMTP.

Akosi potom neviem pochopiť na čo je dobré oznámenie o doručení do schránky. Buď sa nevráti a teda bola doručená na správnu adresu alebo do doménového koša (to znamená, že ju síce nedostal adresát vymysleny@domena.com, ale dostal ju skutocny@domena.com) alebo sa vráti ako nedoručiteľná. Jediný rozdiel je pri tom doménovom koši – v tom, že neexistuje to meno pred znakom @.
admin SME.sk

t0mit0

Príspevok od užívateľa t0mit0 » 18. Októbra 2006, 02:45

Chapem, co ste myslel tou "funkciou SMTP", len som to zjednodusil a to z toho dovodu, ze sam mam na starosti siet a ludia sa na mna neraz nepravom hnevaju, ze nieco nefunguje podla ich predstav (pricina je vsak v ich neznalosti technologie). Ono totiz SMTP uz zo samej podstaty zabezpecuje veskere dorucovanie mailov a pokial admin na nom nieco neposaha, malo by fungovat vsade rovnako; preto som zdoraznil ten mailovy kos na POP3 - z prispevku som nevedel, ze mal na mysli zrovna neexistujucu domenu.

Toz, aky maju teda vyznam dorucenky? Ciste psychlogicky :D Je to rovnako informativna funkcia ako dorucenky na SMS, ze proste mate istotu, ze mail fyzicky dorazil do schranky a tudiz je vinou adresata, ak ho vraj "nema". Aj mne sa uz neraz stalo, ze som mail poslal a "nedosiel" (vraj!) - ale pravdu sa bez tejto dorucenky neodzviete, ak zrovna admin neni vas kamos a nebude sa kvoli vasmu mailu hrabat v obrovskom logu. :lol:

Zamknuté