Výrazne spomalenie Thinderbirdu - kde moze byt problem?

Fórum o e-mailovom klientovi Mozilla Thunderbird
Napísať odpoveď
paul2
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 7. Augusta 2007, 20:52

Výrazne spomalenie Thinderbirdu - kde moze byt problem?

Príspevok od užívateľa paul2 » 14. Apríla 2015, 07:38

Ahojte, pred par tyzdnami sa mi Thunderbird vyrazne spomalil. Myslim tym pracu s mailami: ked kliknem na zobrazenie nejakeho mailu, strasne dlho trva (cca 3-4 sekundy) kym sa mi zobrazi v spodnom okne obsah spravy. Pomale je aj rolovanie v obsahu mailu ak je dlhsi, pripadne rolovanie medzi mailami v adresari. Pomale nacitavanie je pri novych aj starych spravach spred roka. Tiez ked prekliknem na iny adresar so spravami trva to tiez dlhsie. Rovnako je problem, ked zvolim nejaky prikaz z menu programu, pomale nacitavanie ako by program bol vnutorne niecim brzdeny/zaneprazdneny. Spomalenie pozorujem asi mesiac. predtym bolo zobrazovanie sprav takme okamzite. Skusal som premazt maily, vyprazdnit kos, zhustit dorucenu postu, nic nepomaha.
Mam PC so 120GB SSD diskom, polovica je volna, pocet sprav cca 9800, z toho 500 neprecitanych. Spustenie Thunderbirdu je rychle. Nacitanie novych sprav zo servera je tiez v poriadku. Vsetky ostatne programy na pocitaci pracuju rychlo, problem je len s Thunderbirdom. Mam najnovsi Thunderbird 38.0
Kto vie kde moze byt problem?

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Výrazne spomalenie Thinderbirdu - kde moze byt problem?

Príspevok od užívateľa Ansambl » 14. Apríla 2015, 11:14

Ponúkam zopár rád ľudového liečiteľa:

Spustite Thunderbird v NÚDZOVOM režime a preverte či problém pretrváva.
Na spustenie programu do núdzového režimu môžete použiť odkazy v ponuke Štart:
thunderbird -safe-mode
https://support.mozilla.org/cs/kb/nouzo ... underbirdu
http://imgbank.cz/images/2014/10/10/Thu ... rezim2.jpg
ak všetko funguje tak ako má, hľadajte chybu v rozšíreniach. Vypnite ich a postupne zapínajte až zistíte, ktoré rozšírenie to spôsobuje.
==
Ak problém nepominie vytvorte si NOVÝ PROFIL Thunderbirdu príkazom: "thunderbird -p" - bez úvodzoviek a preverte, či problém pretrváva. Ak problém nepominie, tak sa môžete vrátiť k pôvodnému profilu tiež príkazom "thunderbird -p"
http://imgbank.cz/images/2014/09/24/Thu ... profil.jpg
==
Mate v operačnom systéme nastavený správny dátum a čas? Nedochádza po spustení systému k zmenám v nastavení dátumu a času?
==
Thunderbird: znovu vytvorenie globálnej databázy:
Globálna databáza je indexovací systém umožňujúcí Thunderbirdu vyhľadávať v zprávach. Znovuvytvorenie globálnej databázy preindexuje správy a vizitky z adresára. (Správy z konferencií nie sú indexované.)

Postup znovuvytvorenia globálnej databázy:
- Ukončite Thunderbird.
- Vyhľadajte vo svojom profile Thunderbirdu súbor global-messages-db.sqlite
- Vymažte tento súbor (ja som si ho pre istotu iba premenoval na global-messages-db.sqlite.old).
- Spustite Thunderbird. Automaticky sa začne proces vytvárania indexu. V závislosti na počte správ môže indexácia trvať dosť dlhý čas (cca 5 minút). Počas indexácie môžete Thunderbird používat, iba bude znížený jeho výkon a vyhľadávania prinesú iba čiastočné výsledky, alebo dokonca žiadne. Proces indexácie môžete sledovať v Správcovi aktivít (ponuka Nástroje > Správca aktivít).
==
Pokiaľ mate dosť miesta na disku, je možné, že už je preplnený priečinok "Doručená pošta" kde je Thunderbirdom stanovený maximálny objem 4GB (rovnako ako aj pre každý samostatný priečinok). Kliknite na priečinok "Doručená pošta" pravým tlačidlom myši, vyberte "Vlastnosti" a preverte akú velkosť na disku zaberá.
Limit veľkosti zložky je detailnejšie vysvetlený tuna:
http://kb.mozillazine.org/Limits_%28Thu ... _messages.
http://imgbank.cz/images/2014/07/15/Scr ... 1DRW6X.jpg

Odporúčam staré správy z preplneného priečinka "Doručená pošta" odstrániť, alebo archivovať. Postup archivácie:
Označte všetku starú poštu v priečinku "Doručená pošta" (cca 1000 emailov) a zvolte a (stlačiť klávesu a), alebo po ich označení archivujte aj takto (druhá možnosť):
- Thunderbird - Správa - Archivovať
- uvoľnili ste si miesto v priečinku a všetka stará pošta je ARCHIVOVANÁ - nájdete ju v priečinku ARCHÍV.

Potom je nutné ešte "Vykonať údržbu priečinkov"..
POSTUP:
- Thunderbird - Súbor - Vykonať údržbu priečinkov

Ďalšou možnosťou je, že ste narazili na limit velikosti niektorého iného priečinka, kde je maximálny limit tak isto 4GB.
V tomto prípade pomôže to isté - uvolniť preplnený priečinok archiváciou (odstránením) starých správ, a následným spustením "Údržby zložiek".

Napísať odpoveď