Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Fórum o e-mailovom klientovi Mozilla Thunderbird
jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 4. Mája 2016, 13:14

prosím o pomoc, lebo mi pred očami zmizol obsah priečinka všetky správy a po chvíli už mi chodia nové správy.
naviac som si všimol, že v podpriečinku mi došli bludné správy vid foto s bludnym dátumom 01.01.1970
neviem či to bolo v tejto súvislosti, ale ?? takéto správy sa mi sem tam zjavia, ale ruším ich. Hlavne ma trápi stratený obsah doručenej pošty.
Naposledy upravil/-a Ansambl v 4. Mája 2016, 13:46, upravené celkom 1 krát.
Dôvod: Upravený názov príspevku

jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Re: ymizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 4. Mája 2016, 13:38

a ešte som si všimol že v tomto oddiele mi zmizol KOŠ, neviem či to má nejaký súvis, ale sú to hrozné zistenia.

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 4. Mája 2016, 13:52

Aj mne sa to stalo po aktualizácii Thunderbirdu na verziu 45. Vrátil som sa späť k Thunderbird verzia 38.7.2 a všetko začalo fungovať ako za mlada. Zakázal som automatické aktualizácie a aj vyhľadávať najnovšie aktualizácie a počkám pár mesiacov. V mojom prípade mi po aktualizácii nešli žiadne účty (všetkých 10) a žiadne doplnky a kalendár. Priečinky doručená pošta a odoslaná pošta boli kompletne vymetené! Fungoval iba "Adresár".

Dovtedy kým tu poštu nedostanete naspäť tak NEVYKONÁVAJTE V ŽIADNOM PRÍPADE "Údržbu priečinkov"
V profile Thunderbirdu si vyhľadajte priečinky "Mail" a "ImapMail" a niekam si ich archivujte (prekopírujte). Tam je všetka pošta a ešte aj ta zmiznutá pošta - ktorú zatiaľ nevidíte
Napíšte do tohoto fóra akú veľkosť majú priečinky "Mail" a "ImapMail". Podľa veľkosti sa dá zistiť, či ta pošta tam ešte je, alebo je už nevrátne preč.

OTÁZKA NA ZÁVER:
- nemate tieto problémy po aktualizácii Thunderbirdu na verziu 45? Akú verziu teraz používate?

jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 9. Mája 2016, 07:55

prosím o pokračovanie pomoci.
sam som nedostatočný, ale mam výpomoc.
urobili sme všetko ako bolo doporučene.
urobil prehliadanie komplet počítača. existuj súbor " global-messages-db / 105M /, kde sa niečo našlo, ale on vraví že je to iba index.
Prosím ešte o názor.
skôr som napísal, že mi zmizol priečinok KOŠ, to som sa poplietol, zmizol priečinok SPAM, určite v suvislosti zo správami.
Prosím vidíte šancu?
ďakujem

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 9. Mája 2016, 08:23

Neodpovedali ste ani na jednu otázku a ako to dopadlo s odporúčaniami z príspevku: http://forum.mozilla.sk/viewtopic.php?p=42209#p42209
- čo všetko ste už urobili a s akým výsledkom?

jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 9. Mája 2016, 13:06

ako som písal, že nie som zdatný v PC, príde kamrát a bude pokračovať aj odpoveie na otázky. ale viem, že sme nainštalovali starú verziu ako ste radili.
z mojej aktuálnej skúsenosti:
Začal som si presúvať správy /kvoli poriadku aj kvoli záchrane/ z odoslanej pošty do lokalnych priečinkov.
z každou takto presunutou sadou správ sa mi do priečinku dostali bludne spravy / viď foto ,/ s datumom 1.1.1970 1:00 detto ako som písal. v prvom príspevku.
Toto sa dialo už v minulosti, ale nebol problém, tak som to mazal a bol som spokojný.
čo je to za jav?
dakujem
P.,S.
chcel som pripojit prílohu ale"Prepáčte, kvóta pridelená pre prílohy bola prekročená."

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 9. Mája 2016, 13:20

jaro8797 napísal:...chcel som pripojit prílohu ale"Prepáčte, kvóta pridelená pre prílohy bola prekročená."
Pripojiť prílohu nefunguje to v tomto diskusnom fóre. Funguje to jedine tak, že ten obrázok uploadnete trebárs aj na http://imgbank.cz/ a tu potom vložite vygenerovaný odkaz toho obrázka.

===========
Opäť ste neodpovedali ani na jednu otázku a ako to dopadlo s odporúčaniami z príspevku: http://forum.mozilla.sk/viewtopic.php?p=42209#p42209
- čo všetko ste už urobili a s akým výsledkom?
Pokiaľ nedostanem odpoveď nebudem už reagovať - pretože neviem na čo by som mal upriamiť vašu pozornosť.

jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 9. Mája 2016, 21:19

tu je komentár môjho pomocníka.
- Urobili sme zálohu priečinku Mail ma niekoľko GB (bohužiaľ súbor Inbox je len 16MB veľký a chýbajúce správy určite neobsahuje)
- nainštalovali Thunderbird 38.7.1 (inštalačná na 38.7.2 sa na stránke http://www.mozilla.sk/download/archiv-thunderbirdu/ nenachádza)
- zapli Thunderbird bohužiaľ priečinok Inbox obsahoval len správy ktoré došli až po strate dát
- skúsil som vyhľadať na disku fragment správy, ktorá určite bola doručená, ale v inboxe sa už nenachádza. Podarilo sa mi ho nájsť len v súbore global-messages-db.sqlite

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 10. Mája 2016, 09:13

Skúsil by som ešte "Znovuvytvoriť globálnu databázu":
https://support.mozilla.org/sk/kb/rebui ... l-database

Obrázok

jaro8797
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 4. Mája 2016, 13:04

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa jaro8797 » 17. Mája 2016, 12:53

tak sme na konci, všetko čo ti bolo popísané môj ITečkar urobil, prevetral disk zľava zprava ... vraví, že to sa nedá dohľadať. nechce nič písať, je - a tak ako kvázi geniovia svojský a tak viem len to čo mi odpovie.
Ani vysvetlenie ako sa to mohlo stať som nedostal.
je tu ešte jedna indícia, že asi takmer v ramci tel " havárie" straty pošty, mi zmizol priečinok SPAM.
S určitosťou takmer na 100% som to nespôsobil ja .
Je to koniec mojej pošty? mal som tam od 2009 veci.niečo som priebežne ukladal do priečinkov, keď ma vyzval na "údržbu"
Ako to robiť do budúcna, aby som sa vyhol možnosti straty.
ďakujem za všetky rady a porozumnie.

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 17. Mája 2016, 15:51

jaro8797 napísal:...Urobili sme zálohu priečinku Mail ma niekoľko GB (bohužiaľ súbor Inbox je len 16MB veľký a chýbajúce správy určite neobsahuje)
- nainštalovali Thunderbird 38.7.1 (inštalačná na 38.7.2 sa na stránke http://www.mozilla.sk/download/archiv-thunderbirdu/ nenachádza)...
Z toho mi vyplýva, že asi máte v Thunderbirde iba jeden účet a mate prístup POP. Podľa veľkosti priečinka sa dá konštatovať, že všetka pošta je tam, kde má byť - nie je stratená.

Odpovedzte na tieto otázky:
1. Akú verziu Thunderbirdu používate teraz ?
2. Koľko emailových účtov používate (máte vytvorených v Thunderbirde)
3. Aký prístup používate k pošte (POP, alebo IMAP) ?
4. Akú veľkosť má priečinok Mail a priečinok ImapMail v profile Thunderbirdu ?
5. Ktorý priečinok vám zmizol z Thunderbirdu (jeho názov) - Je to priečinok "Doručená pošta"? Asi koľko správ ste mali v tomto priečinku - počet ?
6. Vložte do tohoto fóra obrázok (alebo ten obrázok niekam nahrajte) obsahu priečinka "mail"

bossko
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 4. Februára 2017, 18:02

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa bossko » 4. Februára 2017, 18:33

mam podobny problem so zmiznutymi malilami u jedneho zakaznika. vo firme mali exchange server, ktory si fyzicky stahoval postu od poskytovatela webpriestoru. na ten server sa pripajali konkretne pocitace a asi cez imap protokol si stahovali postu do pocitaca, bola zaciarknuta aj moznost ponechat spravy uctu na tomto pocitaci. laicky som zazalohoval cely profil "bh78w5mr.default" mam pocit ze sa nachadzal v dvoch lokalitach user/AppData/Local/Thunderbird a user/AppData/Roaming/Thunderbird
Jeden priecinok mal okolo 6GB a druhy az 32GB. Nasledne som upravil nastavenie kazdeho konta - boli dve, aby sa synchronizovali priamo z poskytovatelom mailu a obisli tak mrtvy exchange server. nasledne som s nemym uzasom sledoval ako vsetky spravy miznu aj s podpriecinkami co mali maily za ccca 6 rokov. zostali tam nove spravy, ktore boli na serveri poskytovatela za dva dni, co bol mrtvy exchange server. nijakym sposobom neviem donutit Thunderbird zobrazit vsetky stare maliy, ktore dufam, ze mam v tom 32GB priecinku. kto mi prosim pomoze? doma mam ten mensi subor .default na kluci a druhy vacsi som nechal u zakaznika v PC. pondelok rano to mam prist doriesit a som z toho dost nervozny. s Thunderbirdom mam minimalne skusenosti. predpokladal som, ze to bude fungovat ako s udajovym suborom outlooku, ale nevyzera to tak.
dakujem za kazdu napovedu. Robo

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 5. Februára 2017, 06:32

bossko napísal:... nasledne som s nemym uzasom sledoval ako vsetky spravy miznu aj s podpriecinkami co mali maily za ccca 6 rokov. zostali tam nove spravy...
Mate tak nešťastne nastavený účet aby "Odstránil všetky okrem najnovších", alebo aby "Odstránil správy staršie ako xx dní":

Obrázok

Odporúčam tieto staré správy najskôr archivovať. Postup archivácie:
Označte všetku starú poštu v priečinku "Doručená pošta" (cca 1000 emailov) a zvoľte a (stlačiť klávesu a), alebo ich po označení archivujte aj takto (druhá možnosť):
- Thunderbird - Správa - Archivovať
- uvoľnili ste si miesto v priečinku a všetka stará pošta je ARCHIVOVANÁ - nájdete ju v priečinku ARCHÍVY pod konkrétnym letopočtom. Poštu z roku 2015 archivuje do priečinka 2015. Poštu z roku 2016 archivuje do priečinka 2016.
https://support.mozilla.org/cs/kb/archivace-zprav

bossko
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 4. Februára 2017, 18:02

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa bossko » 5. Februára 2017, 09:07

dakujem za odpoved, ale ziadne taketo nastavenia som nemenil. pred upravou konta aby stahoval maily priamo od poskytovatela a nie z exchange servera to muselo byt nastavene aby neodstranoval ziadne spravy. mam tam este zopar pracovnych stanic, ktore som nenastavoval na tuto zmenu, caka ma to v pondelok. kazda pracovna stanica ma dve konta. jedno je spolocne firemne a to druhe je kazdeho pracovnika jeho vlastne. rozmyslam, ze na dalsej stanici spravim nove konto s nastavenim IMAP a potom z toho nefunkcneho konta popresuvam spravy a priecinky do tohoto noveho konta. cez IMAP protokol by si mal tieto spravy ponahravat na server poskytovatela. ale co spravim s tymi uz vymazanymi spravami konkretneho uzivatela neviem. aj sa mi o tom snivalo v noci

Užívateľov profilový obrázok
Ansambl
moderátor
moderátor
Príspevky: 664
Dátum registrácie: 10. Januára 2015, 14:55

Re: Zmizol obsah priečinka Doručená pošta

Príspevok od užívateľa Ansambl » 5. Februára 2017, 14:18

Čas od času se vám může stát, že si v Thunderbirdu smažete zprávu, kterou jste smazat nechtěli a rádi by jste ji nějakým způsobem obnovili. Jak na to?

Pokud se dostanete do stavu, kdy jste zprávu smazali (bez přesunu do složky Koš), ukončete Thunderbird a před jakoukoliv další akcí proveďte zálohu uživatelského profilu. Tím zaručíte, že se v případě nepovedení obnovy dostanete do původního stavu. Následně v uživatelském profilu vyhledejte podsložku Mail, v ní váš uživatelský účet a soubor se jménem složky, kde jste e-mail odstranili.

Tento soubor je ve formátu MBOX, což není nic jiného než obyčejný textový soubor v určitém formátu. Pokud v Thunderbirdu smažete e-mail, ve skutečnosti se pouze označí jako smazaný, ale fyzicky v souboru zůstane. Jeho fyzické odstranění proběhne až použitím volby Provést údržbu složky v místní nabídce nad složkou (pravé tlačítko myši).

Zvolený soubor tedy otevřete v obyčejném textovém editoru stylu PSPad a vyhledejte vámi smazaný e-mail. Nad textem e-mailu je jeho hlavička. Vyhledejte řádek začínající X-Mozilla-Status:. Hned vedle něj je hodnota. Nejčastěji bývá 0001 (e-mail je zobrazen ve složce) či 0009 (e-mail je označen pro smazání a není ve složce vidět). Celá úprava tedy spočívá v tom, že hodnotu 0009 změníte na 0001.
http://jasnapakablog.mozilla.cz/313604- ... -mail.html

Napísať odpoveď