Nechtěné duplikování složek
Nechtěné duplikování složek
Ahoj.....při snaze smazat složku v sekci Místní složkyse mi nějak množí (viz obrázek - zeleně označená je původní, ty červené jsou namnožené).
Netušíte čím to může být a jak se jich účinně zbavím?
Díky, Ivo
Netušíte čím to může být a jak se jich účinně zbavím?
Díky, Ivo
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
V mnohých prípadoch pomôže opraviť priečinok,
- kliknite na priečinok pravým tlačidlom myši a zvoľte "Vlastnosti" a vyberte "Opraviť priečinok":
http://imgbank.cz/images/2014/09/23/Thu ... ecinok.jpg
- postupne opravte aj ostatné priečinky
Potom je nutné "Vykonať údržbu priečinkov":
- Thunderbird - Súbor - Vykonať údržbu priečinkov
http://imgbank.cz/images/2015/08/19/Thu ... cinkov.jpg
Ak to nepomohlo, tak skúste ešte spustiť THUNDERBIRD V NÚDZOVOM REŽIME a preverte či chyba pretrváva (držte klávesu SHIFT pri spustení Thunderbirdu).
http://imgbank.cz/images/2015/08/23/Thu ... _rezim.jpg
=====
Ak to nepomohlo, potom kliknite pravým tlačidlom myši na priečinok "Koš" a z rozprestrenej ponuky vyberte "Vlastnosti" a vypíšte do tohoto fóra všetko z políčka "Umiestnenie" - teda celú cestu k súboru Trash. Mám podozrenie, že ste odstránili celý priečinok „Odpadkový kôš“ a potom ste si ho nanovo vytvorili.
- kliknite na priečinok pravým tlačidlom myši a zvoľte "Vlastnosti" a vyberte "Opraviť priečinok":
http://imgbank.cz/images/2014/09/23/Thu ... ecinok.jpg
- postupne opravte aj ostatné priečinky
Potom je nutné "Vykonať údržbu priečinkov":
- Thunderbird - Súbor - Vykonať údržbu priečinkov
http://imgbank.cz/images/2015/08/19/Thu ... cinkov.jpg
Ak to nepomohlo, tak skúste ešte spustiť THUNDERBIRD V NÚDZOVOM REŽIME a preverte či chyba pretrváva (držte klávesu SHIFT pri spustení Thunderbirdu).
http://imgbank.cz/images/2015/08/23/Thu ... _rezim.jpg
=====
Ak to nepomohlo, potom kliknite pravým tlačidlom myši na priečinok "Koš" a z rozprestrenej ponuky vyberte "Vlastnosti" a vypíšte do tohoto fóra všetko z políčka "Umiestnenie" - teda celú cestu k súboru Trash. Mám podozrenie, že ste odstránili celý priečinok „Odpadkový kôš“ a potom ste si ho nanovo vytvorili.
Re: Nechtěné duplikování složek
Díky za reakci......začínám z toho být na prášky - vyzkoušel jsem výše popsané rady na všechny způsoby, výsledek byl různý (někdy se složka odstranila, někdy nee, někdy se okno "Vlastnosti složky" po jejich opravě nechtělo zavřít a musel jsem ho sestřelit). V některých případech se mi v okně "Vlastnosti složky" u položky "Adresa:" cesta zobrazovala, jindy ne (viz obrázek). Ty zduplikované podsložky byly i v jiných složkách, než jak jsem ilustroval na předchozím obrázku. Výsledek je takový, že po restartu TB se mi většina těch duplicit vrátila.
Cesta ke koši: mailbox: ///C:/Users/Ivo Brož/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/v2clc9ji.default/Mail/Local Folders/Trash
Díky, Ivo
Cesta ke koši: mailbox: ///C:/Users/Ivo Brož/AppData/Roaming/Thunderbird/Profiles/v2clc9ji.default/Mail/Local Folders/Trash
Díky, Ivo
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
A "Opravit složku" ste skúsili?:
=======
Najjednoduchším riešením je ODSTRÁNIŤ ten problémový účet, reštartovať Thunderbird a vytvoriť NOVÝ - ten ODSTRÁNENÝ účet. Nemali by ste o nič prísť, ale pre istotu odporúčam si najskôr všetky správy z tohto problémového účtu niekam zálohovať (archivovať, premiestniť do iného (nového) priečinka ...)
=======
Najjednoduchším riešením je ODSTRÁNIŤ ten problémový účet, reštartovať Thunderbird a vytvoriť NOVÝ - ten ODSTRÁNENÝ účet. Nemali by ste o nič prísť, ale pre istotu odporúčam si najskôr všetky správy z tohto problémového účtu niekam zálohovať (archivovať, premiestniť do iného (nového) priečinka ...)
Re: Nechtěné duplikování složek
Samozřejmě jsem dle vaši rady každou složku samostatně opravoval, nechal proběhnout údržbu a mazal a totéž jsem zkoušel i v nouzovém režimu Thunderbirdu.
Asi se pokusím o vytvoření nové složky, do které postupně překopiruji žádoucí složky a podsložky. Jen se chci ještě zeptat, zda je moje úvaha správná: původní účet mám u poskytovatele Seznam.cz na serveru IMAP, ale protože mi tento server v TB neumožňuje tvorbu podsložek, tak jsem si to musel zkomplikovat "Místními složkami". Předpokládám, že do "Místních složek" a jejich podsložek se mi IMAP Seznamu.cz nesere?
Díky, Ivo.
Asi se pokusím o vytvoření nové složky, do které postupně překopiruji žádoucí složky a podsložky. Jen se chci ještě zeptat, zda je moje úvaha správná: původní účet mám u poskytovatele Seznam.cz na serveru IMAP, ale protože mi tento server v TB neumožňuje tvorbu podsložek, tak jsem si to musel zkomplikovat "Místními složkami". Předpokládám, že do "Místních složek" a jejich podsložek se mi IMAP Seznamu.cz nesere?
Díky, Ivo.
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
Predpoklad je správny. To čo je v miestných zložkách nie je možné zobraziť na serveri.
Re: Nechtěné duplikování složek
Tak jsem se snažil vytvořit novou složku, ze staré přesunout potřebné věci do nově vytvořené složky a starou smazat. Když jsem chtěl provést smazání, tak se mě to zeptalo - viz 1. obrázek
a když jsem to potvrdil, tak mi to oznámilo - viz 2. obrázek
.......začínám z toho být kružítko
a když jsem to potvrdil, tak mi to oznámilo - viz 2. obrázek
.......začínám z toho být kružítko
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
Máte narušený profil Thunderbirdu. Vytvorte si NOVÝ PROFIL Thunderbirdu. Na vytvorenie nového profilu môžete použiť odkazy v ponuke Štart (WIN+R) a tu vypíšte: "thunderbird -p" - bez úvodzoviek a preverte, či problém pretrváva. Ak problém nepominie, tak sa môžete vrátiť k pôvodnému profilu tiež príkazom "thunderbird -p"
http://imgbank.cz/images/2015/08/20/Thu ... profil.jpg
Ak je problém odstránený, potom pokračujte v tvorbe (budovaní) NOVÉHO PROFILU Thunderbirdu. Nakoniec môžete ten STARÝ profil odstrániť.
http://imgbank.cz/images/2015/08/20/Thu ... profil.jpg
Ak je problém odstránený, potom pokračujte v tvorbe (budovaní) NOVÉHO PROFILU Thunderbirdu. Nakoniec môžete ten STARÝ profil odstrániť.
Re: Nechtěné duplikování složek
Samozřejmě, vyzkouším to........ale, je tu jedno ale - to duplikování složek se děje nahodile, takže účinnost tohoto opatření hned nezjistím (až v čase)
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
NOVÝ profil nijako nekomunikuje so STARÝM profilom, takže by to malo pomôcť.
Zo starého PROFILU Thunderbirdu prekopírujte do nového PROFILU Thunderbirdu celý priečinok Mail (Ak mate prístup POP3) a priečinok ImapMail (ak mate prístup IMAP). Tam je všetko to čo potrebujete - všetka pošta a nastavenie účtov. Takto mate teraz skopírovanú poštu a nastavenia účtov. Pokiaľ spustite Thunderbird, tak uvidíte späť svoju starú poštu.
K spokojnosti teraz chýbajú iba KONTAKTY. Ukončite Thunderbird. Zo starého užívateľského profilu skopírujte všetke súbory, ktoré majú príponu *.mab. V prípade zhody mena v NOVOM profile ich jednoducho prepíšte. V obľúbenom editore, najlepšie v takom, ktorý podporuje kódovanie UTF-8, otvorte súbor prefs.js z NOVÉHO profilu. Označte v ňom všetke riadky, ktoré začínajú user_pref(„ldap_2.servers, odstráňte ich a na ich miesto doplňte ze STARÉHO súboru prefs.js zo zálohovaného profilu všetke riadky, ktoré začínajú user_pref(„ldap_2.servers. Uložte zmeny a spustite Thunderbird.
http://imgbank.cz/images/2015/09/13/notebok.jpg
Keď v Thunderbirde spustite Adresár, uvidíte späť všetky vaše kontakty. Pokiaľ ste NEeditovali súbor prefs.js v editoru v kódovaní UTF-8, majú jednotlivé zložky s kontaktami poškodenú diakritiku, čo ľahko opravíte premenovaním zložiek na správne mená s diakritikou.
POZOR:
- všetky tieto kopírovania a premenovania sa musia vykonávať pri ukončenom (vypnutom) Thunderbirde !!!
====
Import kontaktov je aj jednoduchší v prípade, že máte ešte prístup k starému profilu Thunderbirdu:
v starom profile Thunderbirde:
Thunderbird - Nástroje - Adresár - Nástroje - EXPORT - a vytvoriť si súbor *.ldif
a potom v novom profile Thunderbirde
Thunderbird - Nástroje - Adresár - Nástroje - IMPORT - Adresáre a tu mu ponúknuť ten vytvorený *.ldif súbor.
Zo starého PROFILU Thunderbirdu prekopírujte do nového PROFILU Thunderbirdu celý priečinok Mail (Ak mate prístup POP3) a priečinok ImapMail (ak mate prístup IMAP). Tam je všetko to čo potrebujete - všetka pošta a nastavenie účtov. Takto mate teraz skopírovanú poštu a nastavenia účtov. Pokiaľ spustite Thunderbird, tak uvidíte späť svoju starú poštu.
K spokojnosti teraz chýbajú iba KONTAKTY. Ukončite Thunderbird. Zo starého užívateľského profilu skopírujte všetke súbory, ktoré majú príponu *.mab. V prípade zhody mena v NOVOM profile ich jednoducho prepíšte. V obľúbenom editore, najlepšie v takom, ktorý podporuje kódovanie UTF-8, otvorte súbor prefs.js z NOVÉHO profilu. Označte v ňom všetke riadky, ktoré začínajú user_pref(„ldap_2.servers, odstráňte ich a na ich miesto doplňte ze STARÉHO súboru prefs.js zo zálohovaného profilu všetke riadky, ktoré začínajú user_pref(„ldap_2.servers. Uložte zmeny a spustite Thunderbird.
http://imgbank.cz/images/2015/09/13/notebok.jpg
Keď v Thunderbirde spustite Adresár, uvidíte späť všetky vaše kontakty. Pokiaľ ste NEeditovali súbor prefs.js v editoru v kódovaní UTF-8, majú jednotlivé zložky s kontaktami poškodenú diakritiku, čo ľahko opravíte premenovaním zložiek na správne mená s diakritikou.
POZOR:
- všetky tieto kopírovania a premenovania sa musia vykonávať pri ukončenom (vypnutom) Thunderbirde !!!
====
Import kontaktov je aj jednoduchší v prípade, že máte ešte prístup k starému profilu Thunderbirdu:
v starom profile Thunderbirde:
Thunderbird - Nástroje - Adresár - Nástroje - EXPORT - a vytvoriť si súbor *.ldif
a potom v novom profile Thunderbirde
Thunderbird - Nástroje - Adresár - Nástroje - IMPORT - Adresáre a tu mu ponúknuť ten vytvorený *.ldif súbor.
Re: Nechtěné duplikování složek
Ke změně profilu jsem se ještě z časových důvodů nedostal, ale asi mi nic jiného nezbude - žádné jiné způsoby nebyly účinné - co jsem odstranil, to se nastěhovalo zpátky
Navíc jsem zjistil, že když jsem v Místních složkách vytvořil složku, kdy byly v názvu použity uvozovky (v daném případě jako symbol pro inch), tak jsem do takové složky nic nenakopíroval ani nepřesunul. Následné umazaní uvozovek nepomohlo - musel jsem složku smazat (v tomto případě to šlo) a vytvořit novou bez uvozovek. Asi se to bude týkat i jiných speciálních znaků.
Takže zatím asi tolik
Ivo
Navíc jsem zjistil, že když jsem v Místních složkách vytvořil složku, kdy byly v názvu použity uvozovky (v daném případě jako symbol pro inch), tak jsem do takové složky nic nenakopíroval ani nepřesunul. Následné umazaní uvozovek nepomohlo - musel jsem složku smazat (v tomto případě to šlo) a vytvořit novou bez uvozovek. Asi se to bude týkat i jiných speciálních znaků.
Takže zatím asi tolik
Ivo
Díky, Ivo
Re: Nechtěné duplikování složek
Normálne to trvá 1 až 2 minúty kopírovania importu kontaktov.ivosisko napísal:Ke změně profilu jsem se ještě z časových důvodů nedostal...