Obnovenie mailov po scandisku

Fórum o e-mailovom klientovi Mozilla Thunderbird
Zamknuté
Miko10
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30. Marca 2007, 20:15
Kontaktovať užívateľa:

Obnovenie mailov po scandisku

Príspevok od užívateľa Miko10 » 30. Marca 2007, 20:34

Dobry den.
Mam nasledujuci problem. Pouzivam Thunderbird so zdielanym profilom na Linuxe i Windowse, pricom profil mam ulozeny na disku FAT. Vcera mi windows nieco zle zapisal na tento disk a nedalo sa mi nacitat profil. Tak som pustil Scandisk a obnovil mi 5 suborov. Po tomto mi sice nacitalo profil, ale nenacitalo mi maily. Proste mam priecinky s mailovymi adresami a su prazdne. Dost surne by som potreboval vytiahnut aspon dorucene maily z jedneho uctu.

Skusil som aj vytvorit novy profil a potom do neho nahrat obsah adresara mail a prislusneho mailu, ale nepomohlo.

Za pomoc vdaka.

Užívateľov profilový obrázok
headshrinker
mierne pokročilý
mierne pokročilý
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 6. Júla 2006, 13:19
Bydlisko: Trenčín

Príspevok od užívateľa headshrinker » 30. Marca 2007, 22:35

Obávam sa, že v tomto bude Thunderbird nevinne - to "niečo zle napísal na tento disk" mohlo znamenať poškodenie štruktúry FAT vo FAT tabuľke alebo v súborovej štruktúre na disku, prípadne vadné sektory. Scandisc síce chybu odstránil, resp. možno jej príčiny, ale súbory už korektne neobnovil. V tomto prípade by pomohol možno ešte nejaký špecializovaný SW na obnovu dát z disku, napr. Get Data Back , aj keď v tomto prípade, nakoľko predpokladám, že profil s mailami je nainštalovaný na systémovom disku a už sa naň podľa všetkého viac krát zapisovalo, to nevidím príliš optimisticky. Úspešnosť obnovy dát z FAT32 je pomerne veľká a ľahšia než z NTFS, ale naopak FAT32 je skôr náchylná na poškodenia.

Užívateľov profilový obrázok
headshrinker
mierne pokročilý
mierne pokročilý
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 6. Júla 2006, 13:19
Bydlisko: Trenčín

Príspevok od užívateľa headshrinker » 30. Marca 2007, 22:41

ešte som chcel dodať, že dôležité dokumenty a súbory je dobré vždy zálohovať (na iný disky, DVD-RAM, CD/DVD-RW...). Pokiaľ sa podobný prípad stane, okamžite je potrebné prestať danú diskovú partíciu používať, ale nasadiť špecializovaný SW, ktorý dokáže dáta vydolovať. Keď dôjde k ich prepisu (riziko je najväčšia najmä na systémovom disku C: ), tak sú stratené.
Pokiaľ to boli naozaj cenné maily, existujú špecializované firmy, ktoré ich dokážu z HDD vydolovať - pri chybe súborových systémov sa cena záchrany pohybuje v rádovo stokorunách.

Miko10
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30. Marca 2007, 20:15
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Miko10 » 31. Marca 2007, 12:22

Samozrej nejde o chybu thunderbirdu, ale o nekorektny zapis Windowsu. Disk sa aj nadalej da pouzivat, zrejme bol na vine nejaky virus alebo nieco podobne, neviem.
Cely profil Thunderbirdu sa da citat, ale thunderbird ho neotvori. Subor Inbox sa da tiez otvorit, tak mozno by sa dalo s tym nieco robit.....

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 31. Marca 2007, 12:31

Teoreticky môžete skúsiť rozšírenie MboxImport a v ňom využiť možnosť importu z priečinka (ukážte mu priečinok na disku, kde máte tú poštu). V praxi po scandisku som to ale neskúšal.
admin SME.sk

Miko10
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30. Marca 2007, 20:15
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Miko10 » 2. Apríla 2007, 09:43

Vdaka, MboxImport pomohol. Dakujem.

Zamknuté