Priečinok Doručená pošta je plný...

Fórum o e-mailovom klientovi Mozilla Thunderbird
Zamknuté
vem-nr
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 24. Júna 2007, 23:11

Priečinok Doručená pošta je plný...

Príspevok od užívateľa vem-nr » 25. Júna 2007, 17:45

Thunderbird mi pri štarte vyhlasuje nasledovnú hlášku:
"Priečinok Doručená pošta je plný a nie je možné aby obsahoval viac správ. Pre vytvorenie priestoru pre ďalšie správy odstránte niektoré staré, alebo nevyžiadané správy a vykonajte údržbu priečinka".

Včera mi prišiel mail, ktorého veľkosť bola viac ako 23 MB (rozmýšľam, či zabijem človeka, ktorý mi to poslal) a odvtedy sa mi stále objavuje hore uvedená chybová hláška. Už som vymazal skoro všetky správy, dôležité správy som si odložil do novovytvorených priečinkov. A chybová hláška sa ukazuje stále. Samozrejme sa mi tým pádom Thunderbird nespojí s poštovým serverom a nestiahne mi žiadnu novú poštu.

Prosím, pomôžte ! Vďaka.

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 25. Júna 2007, 18:11

Vymazanie správ do Koša neznamená ich fyzické odstránenie z disku. To sa stane až po zhustení priečinkov (označiť priečinok s poštou a Súbor > Zhustiť priečinky, alebo pravým na priečinok > Zhustiť tento priečinok). To je tá údržba priečinka. Ak budú aj ďalej problémy, zišlo by sa potom možno aj preindexovať priečinky pošty (v Thunderbirde 2 pravým na priečinok > Vlastnosti > Preindexovať, v sérii 1.5 ručným odstránením súborov .MSF z priečinka profilu na disku).

C:\Documents and Settings\prihlasovacie_meno\Application Data\Thunderbird\Profiles\nazov_profilu\
(Windows XP EN, povolené zobrazovanie skrytých a systémových súborov)

Inak nezabúdajte zálohovať, napríklad obyčajným skopírovaním celého priečinka profilu alebo programom MozBackup.
admin SME.sk

vem-nr
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 24. Júna 2007, 23:11

Príspevok od užívateľa vem-nr » 25. Júna 2007, 19:06

SlovakSoft napísal:Vymazanie správ do Koša neznamená ich fyzické odstránenie z disku. To sa stane až po zhustení priečinkov (označiť priečinok s poštou a Súbor > Zhustiť priečinky, alebo pravým na priečinok > Zhustiť tento priečinok). To je tá údržba priečinka. Ak budú aj ďalej problémy, zišlo by sa potom možno aj preindexovať priečinky pošty (v Thunderbirde 2 pravým na priečinok > Vlastnosti > Preindexovať, v sérii 1.5 ručným odstránením súborov .MSF z priečinka profilu na disku).

C:\Documents and Settings\prihlasovacie_meno\Application Data\Thunderbird\Profiles\nazov_profilu\
(Windows XP EN, povolené zobrazovanie skrytých a systémových súborov)

Inak nezabúdajte zálohovať, napríklad obyčajným skopírovaním celého priečinka profilu alebo programom MozBackup.

Skúšal som všetko možné až nakoniec pred pár minútami som dal zhustiť priečinky a pomohlo to.
Vďaka.

Adrique
návštevník
návštevník
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 28. Júna 2007, 10:04

Príspevok od užívateľa Adrique » 27. Júla 2007, 14:23

nikde som sa nedozvedel, čo sa skrýva za funkciou "zhustiť tento priečinok" - prosím o vysvetlenie. Je to niečo ako komprimácia?

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 27. Júla 2007, 15:43

Nedávno som to tu písal, tá téma sa volá "Čo vlastne znamená zhustenie...". Citujem: Ak sa vymaže alebo presunie správa napr. z Doručená pošta, len sa skryje zo zoznamu, ale fyzicky ostane na disku (v súbore Inbox). Aj po vyprázdnení koša tam ešte ostane. To znamená, že zhustenie je až fyzické odstránenie správy z disku. Stačí to takto?
admin SME.sk

burina
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 2. Októbra 2007, 20:16

Príspevok od užívateľa burina » 2. Októbra 2007, 20:24

Začalo mi tiež vypisovat že mám plný priečinok, x-krat som zhustil priečinok a vydrží mi to cca 2 dni a potom zas... stále zhutňovať ze dosť časovo náročné a už ma to pekne se... hlavne keď sa ponáhlam a vypíšemi tú hlášku.
momentálne mam v inboxe cca 3500 sprav a ma velkost 4,3GB.
tiež sem tam nanovo sam od seba načítava správy a nič iné ako čakať sa nedá lebo ked ho vypnem tak mi správy chýbajú a potom musím preindexovat .msf čo je tiež cca 25 minút.
Ďakujem za každú radu, nechce sa mi zas meniť klienta...

SlovakSoft
Správca portálu Mozilla.sk
Správca portálu Mozilla.sk
Príspevky: 4478
Dátum registrácie: 24. Novembra 2005, 22:55

Príspevok od užívateľa SlovakSoft » 2. Októbra 2007, 20:35

Nie je veľmi dobré mať to v jednom priečinku Inbox. Toto už je naozaj vysoké číslo. Pomohlo by to roztriediť do niekoľkých podpriečinkov (dá sa to urobiť aj automaticky podľa vopred pripraveného filtra a aj na už prijatú poštu).
Pre istotu sa ešte opýtam, či je na danom disku systém súborov NTFS, lebo pri FAT32 je maximálna veľkosť súboru tuším 4 GB.
Existuje aj automatické zhustenie, v ponuke Nástroje > Možnosti > Pokročilé > Sieť a miesto na disku. Dajte si tam nejakú nižšiu hodnotu, trebárs 50 kB.
admin SME.sk

burina
začiatočník
začiatočník
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 2. Októbra 2007, 20:16

Príspevok od užívateľa burina » 3. Októbra 2007, 08:24

nakolko mam thunderbird na viacerych počítacoch - doma, robota - mám local folder na externom HDD, ale je NTFS... dnes uz druhy raz zhutnujem. mam nejake filtre ale pracovne maile mam všetky v inboxe. asi budem muset to nejak prefiltrovat aj inbox jak hovoríš lebo inak som s TB velmi spokojny. ale dakujem za promtnu odpoveď, kiež by každý support fungoval ako tu :)
pekny den

Zamknuté